2010. augusztus 16., hétfő

Nem makrancos makréla

Pedig azt hittem az. Vagyis az ember úgy képzeli el a halat, ha legalábbis nem egy kis halászfaluban nőtt fel az Adrián, hogy az valami óriási előkészítést igénylő feladat, amiért untig elég egy évben egyszer karácsonykor megszenvedni. De a hétvége óta már másként látom, sőt nagy lendületet kaptam a különféle halak kipróbálásához, mivel a vasárnapi ebéd hihetetlenül egyszerűen elkészült. Na jó bevallom, csaltam, mert kibelezett halat vásároltam, de hát minek szenvedjünk ha nem muszáj. :)

Hozzávalók:
  • 4db makréla 200-250dkg/db
  • 4 szál rozmaring

a páchoz:
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 citrom leve
  • olívaolaj (a citrom levének háromszorosa)
  • fél csokor petrezselyem
  • bors

A halakat kívül-belül bedörzsöljük sóval, és a hasukba teszünk 1-1 szál rozmaringot, esetleg citromkarikát. A pác hozzávalóit egy tálban összekeverjük, és kenőecsettel alaposan megkenjük a makrélákat. A grillre fektetve ezt újra megismételhetjük, és max 7 perc alatt az egyik majd a másik oldalukat is ropogósra pirítjuk. Petrezselymes krumplival tálaltam, de jól illik hozzá a friss saláta vagy a cukkini is, és ne felejtsük el fogyasztás előtt egy kis citromlével meglocsolni.
Tipp: Az páchoz ízlés szerint fokhagymát is adhatunk.

2 megjegyzés:

  1. De jó lehet! Ezt ki kell próbálnom egyre jobban szeretem a halat nyami

    VálaszTörlés
  2. Akár együtt is kipróbálhatjuk Tearoom-os szabadtűzön! :)

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések