2010. augusztus 18., szerda

Fűszervajas makréla, cukkini chips-szel, fehérboros mártással










Nem tudom chili, hogy van vele de én halálra rémültem a makréla fejétől. Még jó, hogy van férfi a háznál, most igazán testhez állt a megmentő szerepe a fejtől és a faroktól. Fűszeres vajban úszkálva már úgysem lesz szüksége egyikre sem.

Vajat, margarint, kevés olivaolajat felolvasztottam és belekevertem mindenféle friss zöldfűszert. Rozmaringot, petrezselymet, bazsalikomot, kakukkfüvet, kis oregánót, sót, borsot. Egy üvegtál aljára citromfüves olívaolajat és kevés fehérbort locsoltam. Felaprítottam egy póréhagymát és beleszórtam a tálba. Ráfektettem a besózott, borsozott halakat amiknek a belsejét és külsejét jó alaposan bekentem a fűszervajjal. Amíg a halacskák a sütőben pirultak addig elkészítettem a barnarizst és a cukkini chipset. A felkarikázott cukkinit olivaolajon megpirítottam. Kevés francia füszerkeverékkel megszórtam. Miután ezzel elkészültem a halakat kivettem a sütőből és meglocsoltam az edény aljára került fűszervajjal. Ezt a műveletet sütés közben sokszor érdemes megismételni hogy szépen megpiruljon és kívűl ropogós legyen a hal. Mikor a hal már majdnem kész, az alatta lévő fűszeres, boros olajat kiöntöttem egy edénybe (a halat visszatettem a sütőbe) hozzáöntöttem fél deci fehérbort egy pohár natur joghurtot és felforraltam. Ízlés szerint még sót, borsot és egy kiskanál lisztet kavartam hozzá, hogy besürüsödjön. Mire a barnarizs megfőtt, a hal is készen lett. Mi meg attól amit ez az ízkavalkád okozott.

Hozzávalók:
  • makréla
  • vaj, margarin
  • zöldfűszerek (rozmaring, petrezselyem, bazsalikom, kakukkfű, oregánó)
  • só, bors
  • 1 dl fehérbor
  • citromfüves olivaolaj
  • póréhagyma
  • 2 db cukkini
  • barnarizs
  • 1 dl joghurt
  • kiskanál liszt

1 megjegyzés:

  1. Istenem! Most megkönnyebbültem. Annyira szerettem volna olyan menő halfogyasztó lenni, de nem tudtam elkezdeni az evést amikor a hal a tányéromon fekve fél szemmel bámult rám. Be kell valljam, hogy a farkát is levágtam, mert valami hülye érzés azt sugallta bennem: "Vigyázz így még elúszhat!" Szóval igazán örülök hogy nem én vagyok az egyetlen akinek ezek a dolgok nehézséget okoztak. Én meg még szégyenkeztem, hogy biztos a városi neveltetésem az oka. :)

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések