2011. március 28., hétfő

Meggyes túróspite

Múlt héten megérkezett a "tanyáról" a friss túró rendelésem. Már alig vártam, hogy valami savanykás, piros gyümölccsel kombinálva kényeztessem magam. Nem is tudom, hogy melegen vagy hidegen volt e jobb, addig-addig próbálgattam míg elfogyott.
Hozzávalók a tésztához:
  • 1 tojás
  • 25 dkg liszt
  • 17,5 dkg hideg vaj
  • 5 dkg cukor
A cukrorral elkevert liszttel szétmorzsolom a vajat, majd hozzágyúrom a tojást, Puha tészta lesz belőle amit fél órára hűtőbe teszek.

Addig elkészítem a tölteléket:
  • 1 tojás
  • fél kg túró
  • 1,5 dl tej
  • 1 kanál búzadara
  • 15 dg cukor
  • 1 vaniliáscukor
  • mazsola
  • meggy vagy bármilyen más gyümölcs
A túrót alaposan elkeverem a tejjel, majd a többi hozzávalóval. (kivéve a gyümölcsöt) Nekem nem volt otthon tejföl, azért kellett a búzadara a hígabb tejhez de így is tökéletes lett az eredmény.
Előmelegítem a sütőt és közben a lehűtött tésztát egy pitesütő (nekem porcelán) formába nyomkodom, majd 15 percre sütőbe teszem.
A töltelék ezután kerül bele, tetejére a gyümölcs és mehet még 30 percre a sütőbe.
Elkészíteni nagyon egyszerű, már alig várom hogy májusi eperrel is kipróbáljam.

1 megjegyzés:

  1. Alig várom a következő túró szállítmányt, hogy kipróbálhassam a receptedet!

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések