2010. szeptember 15., szerda

Rakott csirke

Munka után munka, ezt csak evéssel lehet bírni. De meg is kell főzni, így egy idő után a gyorsaság fontos szempont lesz. El is loptam Stahl... de csak a szlogenjét és csináltam gyorsan valami finomat. Felszeleteltem és enyhén kikloffoltam a csirke melleket. Besóztam, borsoztam. Egy kevés őrölt majorannába és francia fűszerkeverékbe forgattam. Kis olajat és 3 kanál tejfölt kevertem még hozzá. Lefedtem és hűtőbe raktam, amíg a többi hozzávalót előkészítettem. Jénai tál aljára kevés olajat öntöttem, arra a felszeleteltem a gomba felét, majd szalonnakockákat és hagymakarikákat. Megsóztam, borsoztam és friss apróra vágott petrezselymet szórtam rá. Még egy kevés zöldborsó, ami csak javít a szín és ízhatáson. Erre fektettem a húsokat amire sok fokhagymát raktam, majd gombát és hagymát, aztán megint húst. A maradék tejfölt megfűszereztem (francia, petrezselyem) és ráöntöttem a tetejére. Fóliával lefedve fél órát sütöttem, majd fólia nélkül még ugyanannyit. Közben nagyon sok levet engedett, amit leöntöttem róla (ez jó alaplé lesz majd valamihez). Végül szeletelt füstölt sajtot tettem a tetejére és amíg az rásült, szalonnakockákat pirítottam egy serpenyőben és a tálaláskor a tetejére halmoztam.

Hozzávalók:
  • 2 csirkemell
  • 6-8 csiperkegomba
  • 1 vöröshagyma
  • néhány gerezd fokhagyma
  • zöldborsó
  • tejföl
  • francia fűszerkeverék
  • majoranna, só, bors
  • petrezselyem
  • szalonna
  • füstöltsajt

2 megjegyzés:

  1. Szervusz!
    Felhasználtad végül a keletkezett lét?
    Üdv
    Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,

      Olyan rég volt, nem is emlékszem, de valami mártásnak el tudom képzelni...
      Vagy akár tejfölbe/joghurtba elkeverni és még ráönteni az ételre.

      Törlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések