2011. november 24., csütörtök

Saláta surimivel

Rejtély, hogy csomószor csinálok salátát, de valahogy mégsem lesz belőle bejegyzés. Pedig az erről szóló menüpontunkhoz foggal körömmel ragaszkodtam, amikor a lányok valami másra szerették volna cseréni. Azóta nagyon is elkötelezettnek érzem magam, és úgy igyekszem felelősséget vállalni a sali tag-ért, mint a Kis herceg a rókáért. Na jó, lehet hogy elragadtattam magam, de az tény, hogy sűrű "basszus!"-okkal szoktam végigpásztázni a menünkön, hogy már megint nem raktam fel salátát. Na de most végre húzhatok egy strigulát a jó cselekedetekhez...
Sőt kettőt is, mert van egy újabb alapanyag ami szerepel a receptben, ez pedig egy régi kedvencem: a surimi, azaz a rákrudacska. Bár a rákhoz semmi köze nincs, mert hogy halból van, mégis így hívják, mivel hogy kinézetében hasonlít rá. Az íze édeskés és én általában magában, olívaolajon megpirítva szoktam enni, de lehet salátába, vagy tésztába is tenni. Rég nem ettem már, de a napokban újra felfedeztem, és meglepve olvastam a hátoldalon, hogy keményítő, ízfokozó, és színezék is van benne. Na jó, valahol sejthető volt...
Ajjaj, lehet hogy a második strigulát mégsem húzhatom be? (De amikor olyan finom...:))

Hozzávalók:
  • egy adag vegyes saláta
  • egy csomag surimi (rákrudacska)
  • 6 szem édes koktélparadicsom
  • olívaolaj
  • citrom
  • fokhagymapor (100%-os)
  • bors
  • cukor
A surimikat kicsomagoljuk (gondosan beleteszik egyenként egy kis nejlonba), és kevés olívaolajon 1-2 perc alatt megpirítjuk. A Salátaöntetet elkészítjük 3 ek olívaolajból, fél citrom levéből, a fokhagymaporból, egy kis só, bors és cukor hozzáadásával. Összeforgatjuk a salátával, és a negyedekbe vágott paradicsomokkal. Friss baguette-tel és citrommal tálaljuk.
Tipp: Kapros majonézes saláta alapanyaga is lehet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések