2011. december 31., szombat

VKF!46 - Néhány gondolat a vegetarianizmusról

A VKF!46 témája a vegetarianizmus. Nana, a vegasztrománia blog írója, vega ételekre és a vega/vegán életmóddal kapcsolatos történeteinkre volt kíváncsi. Azt gondoltuk, a legsokoldalúbban akkor tudjuk a témát kimeríteni, ha minden érintett oldalt megszólaltajuk. Megkérdeztünk gasztrobloggereket, egy vegán szakácsot és mi is nyilatkozunk a témában. Így hát a vélemények között van vega, vegán, húsevő, zöldséghagyó…
Ebben a postban ezeket olvashatjátok és hamarosan jön két igazán különleges vega recept.

hinyenc.com
A blogomon erősen dominánsak a hús nélküli receptek, ami azért van mert hétköznap szinte nem is eszem húst. Nincs rá igényem mert zöldségekkel sokkal változatosabb ételeket tudok készíteni. A kérdésre meg, hogy hús nélkül tudnék-e élni egyértelmű nem a válaszom! Pénteken már rettentően várom a hétvégét, amikor így télvíz idején meglátogatva a szülői házat vár a disznótoros.




zizikalandjai.com
A kezdetek óta az egészségen kívül etikai és környezetvédelmi okai is vannak a táplálkozási formámnak. Alapvetően vegetáriánus vagyok, de nagyon sok vegán ételt is készítek. Sokat kísérleteztem és végül már a sütésben is felcseréltem a tejet növényi tejre (általában zabtejet használok). Rájöttem, hogy nem macera hozzáadni egy kis almaecetet vagy chia magot vagy lenmagot, hogy a tojás helyettesítve legyen. Többnyire sikerrel jártam és most már elég könnyen tudok vegánosítani egy receptet.




Ale, a portugál vegán szakács
17 éves koromban egy dokumentum film keltette fel az érdeklődésem az életmód iránt. Emlékszem bátyámmal ennek kapcsán kezdünk el beszélgetni a vegán életmódról és azóta komoly etikai okokból nem eszem húst. Vegán szakácsként olyan recepteket fedeztem fel, amellyel mondhatom sokkal változatosabban és gazdagabban főzöm és étkezem, mintha a hús is a táplálkozásom rész lenne. Az érdekes, hogy bátyám, aki akkor inspirált, azóta is nagy húsevő.




Sajnos a zöldség-gyümölcs nem szerves részei az étkezésemnek és abszolút húsevőnek tartom magam. Nem tudok ellenállni egy jó kis szalonnának, hagymával és friss házi kenyérrel :) A VKF!46 témája kapcsán kezdtem el gondolkozni az én nem létező vega életmódomon és rá kellett jöjjek, vannak napok, amikor egyáltalán nem eszek húst. Nem tudatos, csak így alakul. Azt gondolom, mint mindenben, itt is az egyensúly a lényeg. Minden táplálék fontos, de figyelni kell rá, hogy semerre ne boruljon meg az a bizonyos mérleg. 


Életem során sokszor változott az ízlésem és a korábban válogatós kislányból kisérletező bloggernő lett. Nagyon sok olyan étel van amit nagyon megszerettem pedig pár éve meg sem kóstoltam volna. Az, hogy csak zöldséget egyek számomra elképzelhetetlen. Kivéve ha van sajt és krumpli:) komolyra fordítva nagyon irigylem azt, aki tudatosan egészségesen él mert nekem sajnos ez sokszor nagy erőfeszítés.Vagy csak megszokás?... Nem tudom, de az biztos hogy a természet csodálatos és mindent produkál, amire az emberi szervezetnek szüksége van. Az a bizonyos egyensúly is fennmarad csak figyeljünk testünk jelzéseire.




tearoom.hu
M
ásfél évvel ezelőtt más dolgokat fogalmaztam volna meg arról, hogy az életembe hogyan férne bele a húshagyó életmód. Talán azért, mert egyoldalúan táplálkoztam, de a blogolás egyre nagyobb nyitottsággal járt, és később már kötelességemnek éreztem új, és egészséges dolgokat kipróbálni. Később megfigyeltem, hogy a hétköznapokban, egyszerűen jól esik vegának lenni, könnyebbnek, egészségesebbnek érzem magam tőle. Mióta ez tudatosult, kihívást jelentenek az étkezések, de ezt a hétvégén, amikor összejön a család vagy a barátok, nem tudnám megvalósítani. A hús nem az első számú táplálék, de fontos számomra, ezért nem is szeretném elhagyni, viszont igyekszem
                                                                      mindig biztos forrásból beszerezni.










2 megjegyzés:

  1. Kiváló bejegyzés! Örülök, hogy részese lehettem! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönjük! Mi örülünk, hogy részese vagy! :)

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések