2011. október 4., kedd

Póréhagymás-cheddar sajtos golyócskák, tartármártással

Mostanság kicsit rákaptam a tapas készítésre. Bár ha jobban belegondolunk ezt bárki elmondhatná magára, hiszen a tapas kis falatkákat, adagokat jelöl, így hát bármi lehet tapas, amit kisebb adagokban készítenek el, illetve esznek és ízvilágában, hozzávalóiban illeszkedik a spanyol gasztronómiához. Szerencsém volt, mert Spanyolországban élő kedves barátnőmtől kaptam egy original spanyol tapas könyvet. Emellé még beszereztem egy kis magyart is. A hétvégén pedig az egyszerű rántott sajt mellé ki is próbáltam egy receptet, persze egy kicsit megbolondítva a saját ízlésem szerint.



Hozzávalók

Golyócskákhoz (kb. 14 darabhoz):
  • 2 közepes száll póréhagyma
  • olívaolaj
  • 1 dl víz
  • 1 ek. vegeta
  • 10 dkg cheddar sajt
  • 1,5 ek. vaj
  • 1 dl tej
  • 1,5 ek. liszt
  • liszt, tojás, zsemlemorzsa
Tartármártáshoz:
  • fél pohár tejföl
  • 0,5 dl majonéz
  • 1 ek. mustár
  • 1 nagy fej fokhagyma
  • kis bors
  • pár csepp citromlé

A póréhagymát felszeletelem és egy serpenyőben kis olívaolajon 5 percig pirítom. A vizet a vegetával összekeverem és a póréhagymára öntöm. Közepes lángom addig főzöm, amíg a víz el ne fő róla. Ezután félreteszem a hagymát és elkészítem a besamel mártást, amit most egy kicsit megbolondítottam. A cheddar sajtot lereszelem. A vajat a serpenyőben megolvasztom, rádobom a reszelt sajtot. Egy habverővel kevergetve ezt is megolvasztom. A tejet kicsit megmelegítem. A lisztet hozzáadom a vajas-sajtos keverékhez, kicsit pirítom. Ezután hozzáadom a tejet és a habverővel gyorsan kevergetve sűrű mártás készítek belőle. Az egészhez hozzáadom a póréhagymát és jól összeforgatom. Félreteszem hűlni.
Közben elkészítem a tartármártást. Bevallom őszintén ezt mindig érzésre készítem. Tudom, hogy ez a legrosszabb, ami egy receptnél mondható, így fent a mennyiségeket próbáltam belőni. Miután a hozzávalókat összekevertük, kóstoljuk meg és ízlés szerint ízesítsük. Nem lehet elszúrni, így bátran kísérletezzünk.
Miután a póréhagymás-sajtos keverék kihűlt, formázhatóvá válik, így kis golyókat gyúrok belőlük. Lisztbe, tojásba, majd zsemlemorzsába forgatom és forró olajban kisütöm. A sütéskor nagyon figyeljünk, sűrűn nézzünk rá, mert 2-3 perc elegendő neki, utána elkezd szétfolyni.
Máris tálalható, ehető! :)

3 megjegyzés:

  1. Jó is az, pláne jalapenoba töltve))

    VálaszTörlés
  2. nagyon jo a blogotok es baromira jol is nez ki! grat:)

    VálaszTörlés
  3. Szia Hinyenc! Köszönjük, mi is nagyon szeretjük a tiédet! :) Csak így tovább!

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések