2012. május 10., csütörtök

Zöldséges tócsni

Szerencsére még nem vagyok kötelezve az egészséges életmódra, egyenlőre csak tudom, hogy azt kellene tennem. Amennyi cukrot, zsírt és E "vitamint" elfogyasztottam csak a felmenőimtől örökölt vasszervezetemnek köszönhetem, hogy nincs még bajom. Ennek ellenére mindig próbálkozom egy-két egészségesebbnek tűnő ételt készíteni. Így született ez a zöldséges tócsni.








Minden hozzávalót lereszeltem, majd megfűszereztem sóval, borssal, fokhagymával. Tettem még hozzá vágott petrezselymet és kakukkfüvet. Három egész tojást is hozzákevertem majd fehérliszt helyett rizslisztel sűrítettem. Kis halmokat kanál hátával a forró olivaolajba simítottam és mindkét oldalát megsütöttem. Közben sok levet eresztenek a zöldségek, sietni kell.
Felét sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és a sütőben sütöttem, így olaj mentes változatban is kipróbálhattam.


Ehetünk hozzá joghurtós mártogatóst.


Hozzávalók:
  • 3-4 kisebb burgonya
  • 1 fej karalábé
  • 2 sárgarépe
  • 1 nagyobb cukkini
  • rizsliszt
  • 3 tojás
  • fokhagyma
  • só, bors, 
  • petrezselyem
  • kakukkfű

4 megjegyzés:

  1. De jó, de jó! Ezt tutira mentem, hamarosan ki is próbálom :)

    VálaszTörlés
  2. Ez volt a mai ebéd, nagyon jól sikerült, úgyhogy felkerült a kedvenc listára :) Ja, és sütőben sütöttem, és így is tuti ropogós lett!

    VálaszTörlés
  3. Én a hagyományos tócsit (nálunk így mondjuk :) sosem szerettem, de azt hiszem ennek a zöldséges változatnak adok egy esélyt!

    VálaszTörlés
  4. Sokfelé, sokféleképpen mondják :) lapcsánkának is hallottam. Egy esélyt ennek is érdemes adni ha a klasszikus tócsitnem szereted:
    http://green-tearoom.blogspot.com/2010/07/ki-fasirt_9574.html

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések