2013. október 9., szerda

Spenótos, tökös pite, sajttal és dióval

Sütőtökről sokaknak talán még ma is a sárga bébipüré jut eszébe és idegenkednek tőle. Szerintem az egyik legkreatívabban használható zöldség. Lehet édes, lehet sós és sokféle állagú, fűszerezésű étel készíthető belőle. Ráadásul tele van vitaminokkal és olcsó. Nekem is van egy tökös kísérletem amiben spenóttal, sajtokkal és dióval párosítottam. Tök finom, komolyan.



Hozzávalók a pite tésztához:
  • 200 gr liszt
  • 100 gr vaj
  • kb. 1 dc langyos víz
Mielőtt még tudtam volna mit alkotok pontosan a konyhában, kurkumával és szezámmaggal ízesítettem a tésztát. Bár teljes volt az ízharmónia de kihagyható ebből a receptből.
A felkockázott hideg vajat összemorzsoljuk a sós liszttel, hozzáöntjük a vizet és alaposan átgyúrjuk. Hűtőbe tesszük amíg a tölteléket elkészítjük.

Hozzávalók a töltelékhez:
  • 1 kisebb tök fele
  • 250 gr krémsajt
  • 100 ml főzőtejszín
  • 1 tojás
  • 60 gr reszelt (füstölt)sajt
  • 125 gr spenótpüré
  • bors
  • szerecsendió
  • marék dió


A tököt gerezdekre vágva, tepsiben megsütjük. A spenótot (fagyasztott) lábasban felengedjük és kicsit hagyjuk kihűlni. Egy mélyebb tálban összekeverjük a krémsajtot a spenóttal, tejszínnel, reszelt sajttal, tojással és sózzuk, borsozzuk és egy kis szerecsendióval tovább fűszerezzük. A kisült tököt leválasztjuk a héjáról és felkockázzuk. Felét belekeverjük a masszába.
A hűtőből kivett tésztát kinyújtjuk és piteformában vakon elősütjük. 15-20 perc. (Tésztára sütőpapír, arra pl. szárazbab, így nem emelkedik meg a tészta) A spenótos masszát ráöntjük a tésztára és a maradék felkockázott sütőtököt egyenletesen elosztjuk rajta. Megszórjuk még reszelt sajttal és néhány szem durvára vágott dióval. Sütőbe tesszük legalább 30-40 percre, 180-200 fokon sütjük.
Melegen és hidegen is nagyon ízletes, fűszeres, krémes pite.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések